26 iun. 2010

Prietenia

M-am intrebat mereu ce este prietenia? Cine imi este prieten sau prietenul cui sunt? De ce o anumita persoana este prieten cu mine?

In cautarea unui raspuns cat mai concret la aceste intrebari am ajuns sa gugaluiesc cuvantul “prietenie”. Sunt nenumarate site-uri care scriu despre acest cuvant aceasta relatie. Daca e sa ne luam dupa renumitele citate gasite aici ajungem la concluzia ca fara prieteni nu putem trai. Dupa ce am ajuns la acesta concluzie in mintea mea s-a format o alta intrebare la care nu am raspuns:”Ce e mai grav, sa nu ai prieteni sau cei pe care crezi ca-i ai sa nu-ti fie prieteni adevarati?”

PrietenieIn cautarea raspunsul la intrebarea din urma am ajuns pe alte site-uri unde am gasit cu totul alte pareri. Aici am citit parerile mai multor persoane care cred ca prietenia are intotdeauna ceva mercantil in ea. Daca e adevarat, inseamna ca acea relatie nu se poate numi prietenie si din nou ajung sa ma intreb daca totusi aceasta relatie exista cu adevarat sau este ceva doar de suprafata. Prietenia, la fel ca si dragostea, e foarte greu de explicat in cuvinte, nu cred ca poate avea o definitie ce se poate aplica in toate cazurile.

Ca parere personala pot sa spun ca prietenia nu se poate cunoaste decat in momentul in care o persoana iti demonstreaza acest lucru. A iesi in oras, la cumparaturi, a face sport impreuna nu inseamna neaparat prietenie. Prietenul este a cea persoana pentru care esti dispus sa renunti la orice pentru a o ajuta. Prietenul niciodata nu o sa te lase balta atunci cand ai nevoie de el, prietenul nu te-ar scoate din casa si te-ar face sa te simti jignit pentru o partida buna de sex, prietenul nu s-ar folosi de tine doar pentru ca poate, doar pentru ca tu esti naiv. Prietenul ti-ar demonstra ori de cate ori ar avea ocazia ca poti avea incredere deplina in el, ca ceea ce discuti cu el ramane doar intre voi in cazul in care cele discutate ar putea cauza suparare sau nervi unuia dintre voi.

Un prieten adevarat e acea persoana careia poti sa i te confesezi fara jena si in care increderea este mai presus de orice. Aici am citit alte pareri ale unor persoane care au avut de suferit de pe urma unor prietenii ce s-au arata a fi de fapt doar niste iluzii.

Tu crezi ca ai cel putin un prieten adevarat, sau acum, ca ai citit acest post stai sa te gandesti la asta?

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu